Najlepsza dieta na jesień

dieta na jesień

Całe szczęście, że jesień jest bogata w produkty sezonowe. To kolorowe warzywa korzeniowe, strączkowe i soczyste, pełne witamin owoce. Oczywiście warto korzystać z nich o tej porze roku bowiem są źródłem minerałów, które sprawią, że nasz organizm będzie bardziej odporny na infekcje pojawiające się w chłodne i deszczowe dni.

Ponieważ jesienią odczuwamy już pierwsze, niższe temperatur powietrza, bardzo przydają się posiłki ciepłe, wręcz rozgrzewające. Do dań dodawajmy dodatkowo zioła i esencjonalne przyprawy. Jak radzi poradnia dietetyczna warszawaAkademia, jesienią warto zaopatrzyć nasza kuchnię przede wszystkim w kalarepę i rzepę chociaż ziemniaki, marchew i buraki również powinny zagościć w codziennym menu. Doskonale sprawdzi się fasola i groch, szczególnie podawane jako składnik gęstych, sycących zup. Nie zapominajmy też o ziarnach: płatki owsiane i pełnoziarnisty chleb powinny być podstawą naszej jesiennej diety.

Najlepsza dieta na jesień to również ta, w której nie brakuje orzechów, migdałów czy pestek dyni. Idealna będzie też oliwa z oliwek i spora ilość ryb – te są cennym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Raz dziennie warto wypić sok z czarnych porzeczek, malin czy szklankę wody z połówką wyciśniętej cytryny i łyżeczką miodu.

[AdSense-B]

Pamiętajmy, że jesienią króluje dynia, cukinia, patisony, kabaczki, bakłażan, pomidory i papryka – te są źródłem witaminy A, C i przede wszystkim B. Nie zapominajmy też o kalafiorach, brukselkach i kapuście bowiem w nich również otrzymamy dużą zawartość tych witamin.

W jesiennej diecie nie powinno zabraknąć również owoców takich jak jabłka, śliwki i gruszki. Korzystajmy z nich nie tylko jesienią, ale zróbmy przetwory na kolejny rok.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *