Nic nie stoi w miejscu, wszystko się zmienia. To prawidło dotyczy również public relations, może zresztą nawet w większym stopniu niż innych dziedzin naszego życia. Prosty przykład. Nie tak znowu dawno temu PR opierał się właściwie wyłącznie na jednokierunkowym przekazie firma – konsumenci, obecnie zaś ma on raczej charakter dwukierunkowy – konsumenci zamienili się w prosumentów, odbiorców, ale i jednocześnie współtwórców komunikatów reklamowych i pr-owych.
Ta zmiana dokonała się niemalże na naszych oczach przeciągu kilku lat, a odpowiedzialne za to jest jedno medium: internet. To bowiem dzięki niemu jednokierunkowy przekaz pr-owy mógł zostać zastąpiony przez ten budowany na interakcji pomiędzy firmą a odbiorcami jej usług i produktów.
Rzecz jasna, nie wszyscy są zachwyceni takim obrotem sprawy, ale bez względu na ich stosunek do niego internet PR stał się integralna częścią wszelkich działań public relations, a wraz z nim sposób komunikacji na linii firma – konsumenci.
Internet PR – narzędzia
Wynika to przede wszystkim samego charakteru sieci, która umożliwia szybką interakcje za pomocą oferowanych przezeń platform komunikacji, co jest, rzecz jasna, poza zasięgiem tradycyjnych nośników przekazu pr-owego, czyli prasie i telewizji.
Fora internetowe, czaty, portale społecznościowe… To tylko kilka przykładów owych platform, które umożliwiają komunikacje pomiędzy internautami. To jednocześnie podstawowe, choć nie jedyne, narzędzia public relations, które w rękach sprawnego specjalisty mogą się stać niezwykle skutecznym orężem w walce o dobry wizerunek jego klientów.
Przyszłość
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jaka będzie przyszłość internet pr-u, ale jedno wydaje się pewne: w najbliższych latach to on stanie się najważniejszą gałęzią public relations.
Dodaj komentarz