Uznaje się, iż każdy spot reklamowy ma przede wszystkim wpływać na emocje jego odbiorców a dopiero w drugiej kolejności informować. Chodzi głównie o wywołanie potrzeby posiadania danego produktu czy skorzystania usługi a w dalszej kolejności do ich nabycia.
Zgodnie z najnowszymi badaniami dobry spot reklamowy to nie tylko obraz, ale i hasło reklamowe, odpowiedni dobór muzyki oraz kolorystyka – wszystkie te elementy wpływają chociażby podświadomie na ostateczną reakcję widza.
[AdSense-B]
Omawiając hasło reklamowe trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż ma być ono chwytliwe, unikalne, oryginalne. Ma być na tyle ciekawe by widz łatwo je zapamiętał i kojarzył z danym produktem czy usługą. Co więcej, to właśnie hasło reklamowe ma być bodźcem zakupowym. Zdaniem specjalistów ma ono kojarzyć się z marką, ma z nią współgrać. Ponadto musi kojarzyć się pozytywnie, wpływać na wywieranie dobrych emocji.
Oczywistym jest, iż hasło reklamowe będzie wykorzystywane długofalowo, ma tworzyć wizerunek i z tego względu musi być dokładnie przemyślane. Ważny jest również fakt, by nie było ono zbyt długie – najlepsze hasła reklamowe składają się z od dwóch do pięciu charakterystycznych słów, które nawiązują do specyfiki danego produktu czy usługi.
Dodaj komentarz