Jakie znaczenie ma hasło reklamowe?

hasło reklamowe

Uznaje się, iż każdy spot reklamowy ma przede wszystkim wpływać na emocje jego odbiorców a dopiero w drugiej kolejności informować. Chodzi głównie o wywołanie potrzeby posiadania danego produktu czy skorzystania usługi a w dalszej kolejności do ich nabycia.

Zgodnie z najnowszymi badaniami dobry spot reklamowy to nie tylko obraz, ale i hasło reklamowe, odpowiedni dobór muzyki oraz kolorystyka – wszystkie te elementy wpływają chociażby podświadomie na ostateczną reakcję widza.

Omawiając hasło reklamowe trzeba zwrócić uwagę na fakt, iż ma być ono chwytliwe, unikalne, oryginalne. Ma być na tyle ciekawe by widz łatwo je zapamiętał i kojarzył z danym produktem czy usługą. Co więcej, to właśnie hasło reklamowe ma być bodźcem zakupowym. Zdaniem specjalistów ma ono kojarzyć się z marką, ma z nią współgrać. Ponadto musi kojarzyć się pozytywnie, wpływać na wywieranie dobrych emocji.

Oczywistym jest, iż hasło reklamowe będzie wykorzystywane długofalowo, ma tworzyć wizerunek i z tego względu musi być dokładnie przemyślane. Ważny jest również fakt, by nie było ono zbyt długie – najlepsze hasła reklamowe składają się z od dwóch do pięciu charakterystycznych słów, które nawiązują do specyfiki danego produktu czy usługi.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.