Agencja SEM – jak wybrać?

Wybór dobrej agencji SEM

Każdy przedsiębiorca, który postanowi zainwestować w reklamę swej firmy w wyszukiwarkach internetowych (czytaj: w AdWords  Google’a), staje przed tym dylematem: jak wybrać spośród tylu agencji SEM tę najbardziej odpowiednią dla siebie?

To ważna decyzja, gdyż może zaważyć o sukcesie całego przedsięwzięcia. Nie ma bowiem,  co ukrywać, że na rynku istnieje bardzo wiele podmiotów, które twierdzą, że search engine marketing nie ma przed nimi żadnych tajemnic, a które de facto są co najwyżej w stanie uruchomić kampanię w AdWords, a i to nie zawsze.

[AdSense-B]

Jak więc wybrać agencję SEM, tak aby później nie żałować?

Polecenie

Jedną z najlepszych metod nawiązania współpracy z dobra agencją SEM jest  polecenie. Oczywiście, powinno ono pochodzić od osoby, którą dobrze znamy i o której wiemy, że korzystała z usług tego typu firmy (branie za dobra monetę polecenia od przypadkowych osoby to raczej nie najlepszy pomysł).

To rozwiązanie dobre dla osób, które nie chcą lub nie mogą tracić czasu na przeprowadzenie dokładnego researchu wśród agencji, które przysłały swoje oferty.

Sposób działania agencji SEM

Niezłym sposobem na ocenę agencji jest również osobiste spotkanie się z jej przedstawicielami. Oczywiście, nie powinniśmy opierać naszej decyzji o wyborze tej czy innej opierać wyłącznie na dobrym wrażeniu, jakie na nas ktoś zrobił, ale już samo przekonanie się, kto i jak przygotowany do nas przyszedł, powinno nam dać wiele do myślenia.

Research w sieci

Rzecz jasna, nim w ogóle zaczniemy rozmawiać z dana agencją SEM, warto przeprowadzić małe „rozpoznanie” w sieci na jej temat.

Wypowiedzi byłych i obecnych klientów. To, co sądzą o niej byli i obecni pracownicy. Czy została wyróżniona jakimiś branżowymi nagrodami? Tego typu informacji powinniśmy poszukać przede wszystkim.

Oczywiście, to nie wszystkie sposoby na „złowienie” dobrego kooperanta w dziedzinie search engine marketingu, niemniej jednak powinny one wystarczyć, zwłaszcza firmom, które nie posiadają na tyle dużych zasobów finansowych, aby móc pozwolić sobie na eksperymenty w tej dziedzinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *