Reklama ma przede wszystkim informować i wywoływać bodziec, który skusi potencjalnego klienta do zakupu danego produktu czy usługi. Czy jednak wszystkie jej formy są skuteczne?
Mówi się, że najmniej efektywna jest dzisiaj reklama telewizyjna. O ile ogromne znaczenie dla firmy ma obecność w mediach to niestety konsumenci są już zmęczeni natarczywymi spotami, które zresztą przerywają ulubiony film na kilka minut (według ostatnich wyliczeń jedna ze stacji puszczała co 7minut reklamy trwające ponad 16 minut). Do niedawna jeszcze niezwykle skuteczna była reklama wpisująca się w ramy product placement. Wszystko zmieniło się od czasu, kiedy widz informowany jest o lokowaniu produktu.
Wydaje się, że w obecnych czasach z natarczywym namawianiem wygrywa jasny i konkretny przekaz – nie namawiający a informujący. Takie zauważyć można na nośnikach o małych formatach jak materiały POS czy nie dawno odkryta i ciesząca się coraz większą popularnością reklama na samochodach. Branding aut stał się popularny głównie w branżach, w których produkty mają trafiać do użytkowników samochodów i wszystkich uczestników ruchu drogowego. Reklama na szybach czy karoserii będzie zauważalna zarówno dla prowadzącego pojazd, pasażerów, ale i pieszych. Nieco skromniejszą, ale również wielce skuteczną jest reklama, jaką zamieszcza się na nośniku, jakim są ramki tablicy rejestracyjnej. Takie produkuje na przykład firma Inwen i trzeba przyznać, że stworzyła ona nie lada konkurencje nie tylko biorąc pod uwagę skuteczność przekazywanej informacji, ale przede wszystkim ceny – na taką reklamę stać każdego.
Dodaj komentarz