Proces, jakim jest rejestracja spółki akcyjnej, można załatwić w 100% przez internet. Warto jednak mieć na uwadze, że mimo sporego ułatwienia na etapie wnioskowania o rejestrację firmy, należy jednak pamiętać o kilku formalnościach. Chcesz dowiedzieć się, jak wygląda rejestracja firmy – Warszawa w praktyce? W pierwszej kolejności musisz przygotować odpowiedni wniosek, który zostanie przekazany do Krajowego Rejestru Sądowego wraz z niezbędnymi załącznikami.
Już od 1 lipca 2021 roku rejestracja spółki akcyjnej odbywa się przez internet za pośrednictwem Portalu Rejestrów Sądowych, a wnioski w wersjach papierowych nie są już rozpatrywane. Rejestracja firmy – Warszawa w tym przypadku jest dziecinnie prosta. Wystarczy zalogować się na konto utworzone w portalu, a następnie przygotować wniosek, który powinien zawierać szereg informacji takich, jak:
- nazwa firmy, siedziba i adres spółki,
- przedmiot działalności,
- wysokość kapitału zakładowego i docelowego,
- liczba akcji uprzywilejowanych,
- nazwiska członków spółki i rady nadzorczej,
- statut spółki,
- czas trwania spółki – o ile jest oznaczony.
Rejestracja firmy – Warszawa. Jakie dokumenty są niezbędne do rejestracji spółki?
Rejestracja spółki akcyjnej wymaga nie tylko złożenia stosownego wniosku do KRS, ale także dołączenia kilku dodatkowych dokumentów, a mianowicie:
- oświadczenia członków zarządu o wniesieniu wpłat na akcje i wkładów niepieniężnych do spółki,
- potwierdzenia bankowego o wpłacie akcji na rachunek spółki w organizacji,
- listę imion i nazwisk oraz adresy członków spółki,
- listę adresów do doręczeń osób reprezentujących spółkę,
- dowód zatwierdzenia statutu spółki,
- i kilka innych dokumentów
Dodaj komentarz