Account manager w agencji interaktywnej? Temat rzeka. Można by książkę napisać, a może nawet całą ich serię. Ponieważ jednak mamy stosunkowo niewiele miejsca, postaramy się w niniejszym artykule poruszyć tylko najistotniejsze sprawy, które wiążą się z pracą na tym stanowisku, tak aby każdy, kto myśli o nim, wiedział przynajmniej mniej więcej, co go czeka.
Agencja interaktywna niejedno ma imię…
Mówiąc o pracy na stanowisku account managera w agencji interaktywnej należy sobie uświadomić jedną ważną rzecz: nasz zakres obowiązków w poszczególnych firmach rzadko kiedy będzie taki sam. Owszem, zawsze będziemy pośredniczyć pomiędzy klientem a pracownikami firmy, w której jesteśmy zatrudnieni, ale rodzaj projektów przez nas obsługiwanych będą diametralnie różny.
Z czego to wynika? Z prostego faktu, że pod mianem „agencja interaktywna” działają firmy świadczące bardzo różne usługi. Każda z nich co prawda raczej oferuje tworzenie stron internetowych, ale nie każda już ma pracowników, którzy zajmą się przygotowaniem kampanii linków sponsorowanych, obsługą profilu na Facebooku czy stworzeniem aplikacji mobilnej.
Do tego dochodzi jeszcze taka kwestia jak wielkość firmy, w której pracujemy. W dużej agencji interaktywnej z Warszawy mamy działy, do których są rekrutowani account managerowie, jeśli więc trafiłeś do komórki SEO, to zajmujesz się obsługą klientów tylko w tym zakresie.
Jeśli jednak pracujesz w małej firmie z Rzeszowa oferującej i tworzenie stron, i linki sponsorowane, i e-copywriting, to raczej musisz się nastawić na to, że wszystko to spadnie na Twoją głowę.
Cechy dobrego account managera
Jakie cechy zatem powinien posiadać dobry account manager w agencji interaktywnej? Przede wszystkim, otwartość na innych ludzi oraz umiejętności wsłuchiwania się w to, co mówią, i wyciągania odpowiednich wniosków.
Konsekwencja w działaniu także się przyda, a także umiejętność koncentrowaniu się na celu, który jest do osiągnięcia. Przy pracy nad projektem bowiem wszystko może się zdarzyć, a i tak za końcowy efekt odpowiadasz ty.
Poza tym przydatna będzie również umiejętność szybkiego uczenia się, zwłaszcza jeśli jesteś osobą nie-techniczną. By móc bowiem zarządzać projektem, musisz przynajmniej w podstawowym stopniu wiedzieć, jak to wszystko działa, więc jeśli nie wiesz, szybko trzeba będzie nadrobić braki.
Dodaj komentarz